Travessa hivernal 2016: Vallter-Núria

El passat dissabte va tenir lloc la travessa hivernal de Vallter a Núria.
Vam sortir molt d’hora davant del local social amb l’autocar que ens portaria fins al peu de l’estació de Vallter. A mesura que hi arribàvem podíem comprovar que la nevada caiguda la nit abans havia enblanquinat tot el terreny.

De seguida esquí i raquetes es van posar en marxa cap el Coll de la Marrana, una pujada dura, però que vam superar tots fàcilment gràcies a les bones condicions de la neu.
Un cop al coll, el vent va afluixar una estona i ho vam aprofitar per esmorzar una mica. Després de recuperar forces vam seguir per la vall direcció coll de Tirapits amb un temps asolellat i ventós. Un cop als peus del coll vam buscar el millor camí per pujar fins a dalt, on el vent seguia bufant i el cel s’anava tapant. Ens vam posar als grampons i vam seguir tota la carena amb unes vistes espectaculars fins al cim del Noucreus. A partir d’aquí tot cap avall: els d’esquís gaudint d’una baixada espectacular fins als peus del santuari, i les raquetes contentes de veure’l cada vegada més aprop.

Un cop tots al santuari i després de recuperar forces, vam agafar el cremallera fins a Queralbs on ens esperava l’autocar amb un bon berenar.

Realment, una travessa per repetir per l’ambient que hi va haver-hi en tot moment i també per les condicions. Això si que és fer viure la muntanya.

Us deixem amb algunes de les instantànies que ens han fet arribar els mateixos participants: